나는 나다라는 의미의 명언

반응형

나는 나다라는 의미의 명언

Nobody can teach me who I am.

- Chinua Achebe -

그 어느 누구도 내가 누구인지에 대해 가르쳐 줄 수는 없는 것이다. 나 자신을 제외하고는 말이다.

I'm just going to live my life and be who I am.

- Halle Berry -

나는 단지 나의 삶을 사는 것일 뿐이고, 나 자신다운 사람으로 살아가는 것일 뿐이다.

No, I am who I am. I'm not going to change for anybody.

- Calista Flockhart -

나는 바로 나다. 그렇기에 다른 누구를 위해서도 나를 바꾸는 행동을 하지는 않을 것이다.

Why should I care what other people think of me? I am who I am. And who I wanna be.

- Avril Lavigne -

왜 다른 사람들이 나를 어떻게 생각하는지 신경써야 하는가? 나는 나일 뿐인데 말이다. 그렇기에 나는 내가 원하는 사람이 되어갈 것이다.

Your opinion doesn't define who I am.

- Wiz Khalifa -

다른 사람들의 생각이 나를 정의하는 것은 아니다.

I am what I am. I don't regret anything.

- Kamura Usman -

나는 나다. 그렇기에 나는 아무것도 후회하지 않는다.

I am who I am, and I think I have a good nature, by and large. But if someone takes advantage of that good nature, well then, you know, I'm not that nice a guy.

- Tom Hanks -

나는 나이다. 그리고 나는 대체로 좋은 성격을 가지고 있다고 생각한다. 하지만 그 좋은 성격을 누군가 이용하려 한다면, 나는 그렇게 좋은 사람은 아니게 될 것이다.

I am who I am and I'll be me with pride.

- Patrick Kelly -

나는 나이다. 그렇기에 나는 자부심을 가지고 나와 계속해서 함께 할 것이다.

I am who I am; no more, no less.

- Terry Goodkind -

나는 나이다. 그 이상도 아니고 그 이하도 아닌 나 자신 말이다.

You are the only one of you. From the beginning of time till the end of this world to the end of eternity. There's only one of you ever created. Ever. You are the only you. That's pretty powerful. So why on earth would you want to look like anybody else, dress like anyone else, dance like anyone else, be someone else, when you are a legend in your own right?

- Mia Michaels -

당신은 유일한 당신이다. 삶의 시작부터 이 삶의 끝까지 당신은 오직 한 명만 존재하는 것이다. 그런데 왜 당신은 다른 사람들처럼 보이려고 하고, 다른 사람들처럼 옷을 입고, 다른 사람들처럼 춤추고, 다른 사람이 되려고 하는가? 당신은 유일하고 당신 자신이 당신 자신으로 전설이 될 수도 있음에도 말이다.

I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.

- Kurt Cobain -

나는 나 자신다운 모습으로 미움을 받는 것이 더 좋다. 내 자신이 아닌 모습으로 사랑받는 것보다 말이다.

I found power in accepting the truth of who I am. It may not be a truth that others can accept, but I cannot live any other way. How would it be to live a lie every minute of your life.

- Alison Goodman -

나는 진정한 나 자신을 받아들임으로써 힘을 얻는다. 다른 사람들이 받아들일 수 있는 진실이 아닐 수도 있지만, 나는 다른 방식으로 살 수 없다. 왜냐하면 인생의 매 순간을 거짓으로 살 수는 없으니까 말이다.

반응형