글을 쓰는 것에 대한 명언

반응형

글을 쓰는 것에 대한 명언

We write to taste life twice, in the moment and in retrospect.

- Anais Nin -

우리는 글을 씀으로써 삶을 두 번 맛볼 수 있다. 한 번은 경험할 때, 그리고 다른 한 번은 회상하면서 글을 쓸 때 말이다.

I write to discover what I know.

- Flannery O'Connor -

나는 내가 알고 있는 것을 발견하기 위해서 글을 쓰는 것이다.

There is no real ending. It's just the place where you stop the story.

- Frank Herbert -

진정한 결말이란 존재하지 않는다. 단지 당신이 그곳에서 이야기를 멈추는 것일 뿐이다.

All you have to do is write one true sentence. Write the truest sentence that you know.

- Ernest Hemingway -

당신이 해야 할 일은 진실한 문장 하나를 쓰는 것뿐이다. 당신이 알고 있는 가장 진실한 문장을 말이다.

If you want to be a writer, you must do two things above all others: read a lot and write a lot.

- Stephen King -

만약 당신이 작가가 되고 싶다면 무엇보다도 두 가지를 해야 한다. 한 가지는 많이 읽는 것이고, 다른 한 가지는 많이 쓰는 것이다.

There is something delicious about writing the first words of a story. You never quite know where they'll take you.

- Beatrix Potter -

이야기의 첫 단어를 쓰는 것은 아주 흥분되는 일이다. 왜냐하면 그 단어가 나를 어디로 데려갈지 전혀 알 수 없기 때문에 말이다.

I wirte to give myself strength. I write to be the characters that I am not. I write to explore all the things I'm afraid of.

- Joss Whedon -

나는 나 자신에게 힘을 주기 위해 글을 쓴다. 나는 내가 아닌 다른 사람이 되어 보기 위해 글을 쓴다. 그리고 나는 내가 두려워하는 모든 것을 탐구하기 위해서 글을 쓴다.

I love writing. I love the swirl and swing of words as they tangle with human emotions.

- James Michener -

나는 글을 쓰는 것을 좋아한다. 인간의 감정과 얽히는 단어의 소용돌이와 흔들림이 좋은 것이다.

Writing is something you do alone. It's a profession for introverts who want to tell you a story but don't want to make eye contact while doing it.

- John Green -

글쓰기는 혼자 하는 일이다. 이야기를 하고 싶지만 이야기를 하는 동안 눈을 마주치고 싶지 않은 내성적인 사람들을 위한 것이 바로 글쓰기인 것이다.

My aim is to put down on paper what I see and what I feel in the best and simplest way.

- Ernest Hemingway -

나의 목표는 바로 내가 본 것과 내가 느낀 것을 가장 멋지고 가장 간단한 방법으로 종이에 기록하는 것이다.

Writing is utter solitude, the descent into the cold abyss of oneself.

- Franz Kafka -

글은 쓴다는 것은 완전한 고독이자 자신의 차가운 심연으로 내려가는 일이다.

Writing is a way of talking without being interrupted.

- Jules Renard -

글쓰기란 방해를 받지 않고 말을 할 수 있는 방식인 것이다.

반응형